Na Scuku máme cookies, a to nejen ty od našich pekařů
Jako většina webů využíváme tzv. soubory cookies. Tyhle cookies nekřupou, ani nedrobí, ale moc se nám hodí. Umožňují nám totiž sledovat, jak Scuk.cz využíváte. A to nám pomůže posunout se zase o kus dál. Díky vašemu souhlasu se zpracováním cookies můžeme navíc přizpůsobit i obsah webu a zobrazovat vám nabídku služeb a produktů tak, abyste si ji vychutnali co nejvíce. Přečtěte si, jak nakládáme s vašimi daty.

Reklamační řád Scuk.cz

Provozovatel: Lokalmarket s.r.o., IČO: 065 78 632, se sídlem Praha 5 – Smíchov, Na Březince 1515/22, PSČ 150 00, zapsaná v obchodním rejstříku pod sp. zn. C 284704 vedenou u Městského soudu v Praze

Účinnost od: 1. 1. 2026

  1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

    1. Účel a působnost
      Tento reklamační řád („Reklamační řád") upravuje pravidla pro uplatnění práv z vadného plnění (reklamace) v souvislosti s nákupem zboží prostřednictvím internetového portálu www.scuk.cz nebo mobilní aplikace Scuk.cz („Portál").

      Reklamační řád je součástí Obchodních podmínek provozu a užívání internetových stránek Scuk.cz („Obchodní podmínky"). Pojmy s velkým počátečním písmenem, které nejsou v tomto Reklamačním řádu výslovně definovány, mají význam stanovený v Obchodních podmínkách.

      Záležitosti neupravené tímto Reklamačním řádem se řídí Obchodními podmínkami a příslušnými právními předpisy, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

    2. Povaha Portálu
      Portál Scuk.cz je online tržiště (marketplace), které propojuje Kupující s Prodejci – farmáři, výrobci a dalšími dodavateli potravin a zboží. Na rozdíl od klasického e-shopu tedy zboží nenakupujete přímo od nás, ale od jednotlivých Prodejců nabízejících své produkty prostřednictvím Portálu, není-li výslovně uvedeno, že se jedná o Prodej zboží Provozovatelem.

    3. Kontakt
      Kontakt pro reklamace:

  2. ODPOVĚDNOST ZA VADY ZBOŽÍ

    1. Odpovědnost Prodejce
      Za vady zboží odpovídá primárně Prodejce, od kterého Kupující zboží zakoupil. Prodejce odpovídá zejména za:

      • vady kvality zboží;
      • rozpor mezi dodaným zbožím a jeho popisem na Portálu;
      • dodání jiného zboží, než bylo objednáno;
      • dodání neúplného zboží nebo chybějících kusů (v případě, že se nejednalo o chybu Provozovatele);
      • kratší trvanlivost, než byla na Portálu avizována.

      Identifikace Prodejce je uvedena u každého produktu na Portálu.

    2. Odpovědnost Provozovatele
      Provozovatel odpovídá za vady, které prokazatelně vznikly při přepravě zboží v rámci služby Sdružený závoz nebo v důsledku chyby při zpracování objednávky na skladě Provozovatele.

      Provozovatel dále odpovídá za vady zboží v případě Prodeje zboží Provozovatelem.

    3. Uplatnění reklamace prostřednictvím Provozovatele
      Kupující uplatňuje reklamaci vždy prostřednictvím Provozovatele. Reklamace uplatněná prostřednictvím Provozovatele se považuje za reklamaci uplatněnou přímo u Prodejce. Provozovatel zajistí předání reklamace Prodejci a komunikaci s Kupujícím po celou dobu vyřizování.

      Reklamaci může za Kupujícího podat také Organizátor jeho Nákupní skupiny.

  3. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
    Kupující je oprávněn uplatnit právo z vad, které se u zboží projeví do 24 měsíců od převzetí zboží, pokud není v tomto Reklamačním řádu uvedeno jinak. To neplatí pro:

    a) potraviny a jiné zboží, u nichž je v souladu s právními předpisy uvedena doba, po kterou je lze při správném skladování použít, zejména doba použitelnosti nebo doba minimální trvanlivosti, u takového zboží lze práva z vadného plnění uplatnit nejpozději do uplynutí této doby;
    b) čerstvé potraviny bez uvedené doby použitelnosti nebo minimální trvanlivosti určené ke spotřebě bezprostředně po dodání; ty je třeba reklamovat bez zbytečného odkladu, nejpozději do 24 hodin od jejich převzetí;
    c) vadu, pro kterou bylo zboží zlevněno a na kterou byl Kupující předem upozorněn;
    d) vadu zboží způsobenou nadměrným zatěžováním nebo použitím v podmínkách, které nejsou pro takové zboží přiměřené;
    e) zboží, u kterého uplynula doba použitelnosti v důsledku prodlení Kupujícího s převzetím.
    f) vadu zboží, která vznikla v důsledku jeho opotřebení, nesprávného užívání nebo zásahu, skladování nebo nesprávné údržby v rozporu s pokyny Prodejce, resp. pokyny výrobce (typicky uvedenými na obalu) nebo jiným zásahem Kupujícího; a
    g) vadu zboží, která vznikla v důsledku vnější události mimo vliv Provozovatele nebo Prodejce.

    Projeví-li se vada zboží v průběhu 12 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha zboží vylučuje; tato doba neběží po dobu, po kterou Kupující nemůže zboží užívat, v případě, že vadu vytkne oprávněně.

    Kupující nemůže uplatnit právo z vadného plnění, pokud vadu způsobil sám.

    Vadou zboží není opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním.

    Má-li Kupující právo dle § 1923 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Pokud Kupující právo na náhradu neuplatní do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, platí, že podle občanského zákoníku soud právo na náhradu nepřizná, namítne-li Prodejce nebo Provozovatel, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.

  4. ZPŮSOB REKLAMACE A PRŮBĚH VYŘÍZENÍ

    Zboží lze reklamovat těmito způsoby:

    a) prostřednictvím Portálu („Online reklamace");
    b) jiným způsobem u Provozovatele („Standardní reklamace"), a to:

    • e-mailem na adrese reklamace@scuk.cz;
    • telefonicky na čísle +420 227 272 210;
    • písemně na adrese sídla Provozovatele.
    1. Online reklamace
      Online reklamace představuje benefit poskytovaný Provozovatelem nad rámec zákonných povinností, který umožňuje rychlejší a pohodlné vyřízení.

      Způsob uplatnění
      Kupující podává Online reklamaci prostřednictvím svého uživatelského účtu na Portálu v sekci objednávky. Online reklamaci může za Kupujícího podat také Organizátor jeho Nákupní skupiny.

      Při podání Online reklamace Kupující vyplní požadované údaje v reklamačním formuláři, zejména důvod reklamace a případný popis vady. Kupující může přiložit fotodokumentaci, což je doporučeno zejména u reklamací týkajících se poškození nebo kvality zboží.

      V rámci Online reklamace může Kupující uvést, zda požaduje vrácení plné nebo částečné hodnoty reklamovaného zboží. V případě požadavku na vrácení částečné hodnoty je Kupující oprávněn navrhnout výši, kterou považuje vzhledem k povaze a rozsahu reklamace za opodstatněnou. Tato informace slouží jako podklad pro posouzení reklamace; konečné rozhodnutí o způsobu a rozsahu vyřízení reklamace náleží Prodejci nebo v případě zamítnutí reklamace Prodejcem Provozovateli s přihlédnutím ke všem okolnostem případu.

      Lhůty pro podání Online reklamace
      Na uplatnění Online reklamace má Kupující 72 hodin od převzetí doručeného zboží. To neplatí pro:

      • reklamace na nedodané zboží – takové reklamace je potřeba zadat do 24 hodin od převzetí objednávky;
      • zboží s krátkou dobou spotřeby, která uplyne dříve než 72 hodin od převzetí – takové zboží je potřeba reklamovat do konce doby jeho použitelnosti.

      Není-li Online reklamace uplatněna ve stanovených lhůtách, má Kupující právo uplatnit Standardní reklamaci.

      Průběh vyřízení přijaté reklamace
      Provozovatel předá reklamaci příslušnému Prodejci k posouzení. Prodejce je povinen se k reklamaci vyjádřit nejpozději do 2 pracovních dnů od jejího předání. Prodejce může reklamaci uznat nebo zamítnout s odůvodněním, případně může požádat o doplnění informací nutných k řádnému či odbornému posouzení vady – v takovém případě Provozovatel kontaktuje Kupujícího za účelem doplnění informací, které následně předá Prodejci. Provozovatel reklamaci posoudí a rozhodne o jejím vyřízení v případě, že Prodejce reklamaci zamítl nebo se k reklamaci ve stanovené lhůtě nevyjádřil. Provozovatel při rozhodování přihlíží ke všem okolnostem případu, zejména k povaze vady, přiložené dokumentaci a vyjádření Prodejce. Provozovatel je oprávněn reklamaci uznat zcela, uznat částečně nebo zamítnout bez ohledu na to, jaký rozsah kompenzace Kupující požadoval.

      O výsledku reklamace je Kupující informován e-mailem. Standardní doba vyřízení Online reklamace je 2 - 3 pracovní dny od podání reklamace. V případě, kdy je reklamace sporná nebo je potřeba důkladné posouzení ze strany Prodejce se může doba reklamace prodloužit. Maximální zákonná lhůta činí 30 dní, nestanoví-li právní předpisy jinak.

      Omezení Online reklamace
      Provozovatel si vyhrazuje právo:

      • odmítnout Online reklamaci v případě zjevného zneužívání reklamační politiky nebo podezření na její zneužití;
      • omezit nebo zcela zakázat možnost Online reklamace pro konkrétního Kupujícího při opakovaném zneužívání;
      • zrušit Vázané kredity získané zjevným zneužitím Online reklamace;
      • požadovat dodatečnou dokumentaci k ověření oprávněnosti reklamace;
      • dočasně nebo trvale vyloučit některé zboží z možnosti Online reklamace.

      Za zneužívání se považuje zejména opakované podávání neopodstatněných nebo zjevně nepravdivých reklamací.

    2. Standardní reklamace

      Způsob uplatnění

      Kupující může uplatnit Standardní reklamaci:

      • e-mailem na adrese reklamace@scuk.cz;
      • telefonicky na čísle +420 227 272 210;
      • písemně na adrese sídla Provozovatele.

      Při Standardní reklamaci Kupující uvede své identifikační údaje, číslo objednávky, popis reklamovaného zboží a vady a preferovaný způsob vyřízení.

      Práva Kupujícího

      Při Standardní reklamaci má Kupující právo požadovat:

      • Při podstatné vadě (vada bránící řádnému užití zboží): dodání nového zboží bez vady, přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od Kupní smlouvy.
      • Při nepodstatné vadě: odstranění vady nebo přiměřenou slevu z kupní ceny.

      Lhůta pro vyřízení

      Standardní reklamace musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, nedohodne-li se Prodejce s Kupujícím jinak. Není-li reklamace v této lhůtě vyřízena, má Kupující právo od Kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.

      Potvrzení o reklamaci

      Při uplatnění Standardní reklamace Provozovatel vydá Kupujícímu písemné potvrzení obsahující datum uplatnění reklamace, obsah reklamace, Kupujícím požadovaný způsob vyřízení a kontaktní údaje pro komunikaci.

      Po vyřízení reklamace Kupující obdrží potvrzení o datu a způsobu vyřízení, případně písemné odůvodnění zamítnutí.

    3. Výsledek reklamace

      • Reklamace uznána zcela – Kupující obdrží kompenzaci v plné výši reklamovaného zboží.
      • Reklamace uznána částečně – Kupující obdrží poměrnou kompenzaci odpovídající rozsahu uznané vady.
      • Reklamace zamítnuta – Kupující obdrží písemné odůvodnění zamítnutí.
    4. Kompenzace
      Při uznané reklamaci Kupující obdrží kompenzaci ve formě:

      a) Vázaného kreditu (výchozí možnost)
      Vázaný kredit lze použít pro další nákupy na Portálu. Podrobnosti o Vázaném kreditu, včetně doby jeho platnosti, jsou uvedeny v Obchodních podmínkách. Vázané kredity jsou připsané Kupujícímu na jeho účet na Portálu v momentě plného nebo částečného uznání reklamace.

      b) Vrácení peněžních prostředků
      Na žádost Kupujícího budou peněžní prostředky vráceny stejným platebním prostředkem, jaký byl použit při úhradě objednávky, zejména prostřednictvím příslušné platební brány; v případě úhrady prostřednictvím služeb typu odložené platby (např. Twisto) formou snížení nebo zrušení příslušné pohledávky poskytovatele této služby.

      Není-li vrácení původním platebním prostředkem možné, budou peněžní prostředky vráceny bezhotovostním převodem na bankovní účet Kupujícího, který pro tyto účely sdělí, a to bez jakýchkoli dodatečných nákladů pro Kupujícího.

      Vrácení peněžních prostředků Kupujícímu proběhne bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo právo Kupujícího z reklamace uznáno nebo došlo k dohodě o způsobu jejího vyřízení.

  5. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY

    1. Výluky z práva na odstoupení
      Od Kupní smlouvy nelze odstoupit v případě:

      • potravin, nápojů nebo jiného zboží běžné spotřeby;
      • zboží podléhajícího rychlé zkáze;
      • zboží upraveného podle přání Kupujícího nebo pro jeho osobu;
      • zboží dodaného v uzavřeném obalu, které Kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej nelze vrátit;
      • zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím.

      Pro vyloučení pochybností, dodání zboží Organizátorovi v rámci Společného nákupu se považuje za dodání do místa, které Kupující určil ve smyslu § 1840 písm. g) občanského zákoníku.

    2. Lhůta pro odstoupení
      U ostatního zboží je Kupující, který je spotřebitelem, oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Odstoupení lze uplatnit i před převzetím zboží, pokud nejde o případ vyloučený dle 5.1.

      Bude-li zboží dodáno v rámci Společného nákupu Organizátorovi Nákupní skupiny, běží tato lhůta od prvního z následujících dnů:

      • dne, kdy si Kupující zboží od Organizátora skutečně převzal;
      • posledního dne, který byl stanoven jako Výdejní den;
    3. Způsob odstoupení
      Odstoupení od Kupní smlouvy lze provést:

      • prostřednictvím e-mailové adresy Prodejce uvedené v jeho profilu na Portálu; nebo
      • prostřednictvím Provozovatele zasláním e-mailu na reklamace@scuk.cz;

      Odstoupení učiněné prostřednictvím Provozovatele se považuje za doručené Prodejci okamžikem, kdy je Provozovatel obdrží.

      V případě odstoupení od Kupní smlouvy po převzetí zboží je Kupující povinen nejpozději do 14 dnů od takového odstoupení vrátit Zboží přímo Prodejci v bezvadném stavu, s veškerým příslušenstvím a s kompletní dokumentací, a to na adresu uvedenou v profilu Prodejce na Portálu nebo jiné jím určené místo, a není-li pak adresu jeho sídla či místa podnikání, a pokud ani to není možné, potom na adresu jeho bydliště.

    4. Vypořádání při odstoupení od smlouvy

      • Odstoupí-li Kupující od Kupní smlouvy oprávněně, je mu Prodejce povinen vrátit zaplacenou Kupní cenu, včetně nákladů spojených s dopravou zboží, a to bezhotovostním převodem na účet Kupujícího, z něhož byla Kupní cena zaplacena, příp. na jiný účet, který pro tyto účely Kupující označí.
      • V případě odstoupení od Kupní smlouvy nese Kupující náklady spojené s navrácením zboží. Kupující není oprávněn vracet zboží Prodejci formou dobírky; takto zaslané zboží je Prodejce oprávněn odmítnout.
      • Kupující odpovídá Prodejci pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Zejména Kupující Prodejci odpovídá za poškození zboží jiným způsobem než v důsledku jeho přiměřeného poškození užíváním k účelu, k jakému je určeno, po dobu od přijetí zboží do odstoupení od Kupní smlouvy.
      • V případě, že Kupující odstoupí od Kupní smlouvy neplatně, Kupní smlouva nezaniká. Nedohodnou-li se smluvní strany jinak, Prodejce zašle zboží zpět Kupujícímu na jeho náklady, nebo je na jeho náklady uskladní, o čemž je neprodleně povinen vyrozumět Kupujícího.
  6. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

    1. Změny Reklamačního řádu
      Provozovatel je oprávněn tento Reklamační řád jednostranně měnit. O změnách Provozovatel informuje registrované Uživatele e-mailem na adresu uvedenou v Uživatelském účtu a aktualizované znění zveřejní na Portálu. Změny se nedotýkají práv a povinností vzniklých před jejich účinností. Pro Prodejce platí, že změny Reklamačního řádu nabývají účinnosti v souladu s Podmínkami prodeje.

    2. Oddělitelnost ustanovení
      Je-li některé ustanovení tohoto Reklamačního řádu neplatné, neúčinné nebo nevymahatelné, nemá tato skutečnost vliv na platnost, účinnost a vymahatelnost ostatních ustanovení.

    3. Platnost a účinnost
      Tento Reklamační řád je platný a účinný od 1. 1. 2026 a nahrazuje všechny předchozí verze Reklamačního řádu.